Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 19
Pokaż wszystkie komentarzewszystko fajnie pieknie, ale akumulatory to pieta achillesowa takiego komarka. argument, ze za kilka lat sie to zmieni jest przywolywany przez producentow urzadzen/elektroniki zasilanej w ten sposob od n-lat a fakt, ze wypasiony telefon pracuje dzisiaj 4 dni a mniej skomplkowany tel sprzed 5 lat tydzien wynika w zasadzie jedynie z bardziej energooszczednej technologi niz z wiekszej pojemnosci i wydajnosci obecnie stosowanych akumulatorow...
OdpowiedzDo laptopa zrobili baterie na zasadzie reakcji atomowej - może pracować nonstop 25 lat. Więc czemu do motocykla nie mogliby czegoś takiego zrobić ? :) Nawet 5 lat motocyklem nonstop to byłoby coś:D
OdpowiedzProblem w tym, że sam reaktor jest tylko jednym z elementów układu. Energię uzyskuje się z chłodzenia prętów paliwowych wodą w obiegu pierwotnym i, dzięki różnicy ciśnień, wytworzeniu pary napędzającej turbinę/turbiny w obiegu wtórnym. Do tego skraplacz, wymienniki pośrednie, zbiornik wody itp itd. Można by pomyśleć o jednym obiegu (Ruscy robili tak kiedyś w prototypie bombowca atomowego, jednak produktem ubocznym staje się wówczas ulatniająca, radioaktywna para. Tak czy inaczej, ciężko by to wszystko pomieścić na dwóch kołach :)
Odpowiedz